„Laboratoria Przyszłości” IX – I

Koło informatyczne – prowadzenie D. Irzyk

Uczniowie zapoznali się z zasadami pracy i przepisami bhp obowiązującymi na zajęciach koła informatycznego. Przypomnieli zasady działania aplikacji Lego SPIKE. Zgodnie z planem pracy koła, uczniowie wykonali zaplanowane prototypy robotów. Wykazali się przy tym dużą kreatywnością i pomysłowością oraz umiejętnością rozwiązywania
postawionych celów i problemów. Dużym zainteresowaniem wśród uczniów, cieszyły się zajęcia z wykorzystaniem wirtualnych gogli Oculus Quest 2. Uczniowie poznali zasady bhp, podczas korzystania z wirtualnych gogli. Nauczyli się sterować kontrolerami,
wykorzystującymi technologię śledzenia dłoni. Poprzez interaktywną naukę w wirtualnej
rzeczywistości, uczniowie rozwijali umiejętności rozwiązywania problemów i kreatywnego myślenia. Uczniowie potrafią zaplanować, zbudować i utworzyć program uruchamiający działanie robota, znają zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu komputerowego, potrafią współpracować w grupie i wymieniać się spostrzeżeniami celem rozwiązania sytuacji problemowych. Wirtualne gry edukacyjne, przyczyniły się do poznania technologii 3D oraz do rozwoju wyobraźni i abstrakcyjnego myślenia uczniów.

Koło krawieckie – prowadzenie M. Łuczak

Uczestniczki rozwijały umiejętność szycia, poznały nowe ściegi. Doskonaliły sploty makramowe – wykonały breloczki dla nauczycieli, choinki ze sznurka oraz makramę ozdobną na kijku. Uszyły jesienne ozdoby z filcu oraz świąteczne krasnale. Nabyły oraz w dalszym ciągu rozwijają umiejętność szydełkowania.Zajęcia prowadzone były w ramach zajęć pozalekcyjnych, stworzyły uczennicom możliwość rozwijania zainteresowań i uzdolnień oraz nabycie nowych umiejętności przydatnych w życiu codziennym. Zajęcia z podstaw krawiectwa nauczyły je kreatywności, zachęciły do innego, aktywnego spędzania czasu wolnego.

Koło „Klocki Lego – programowanie” – prowadzenie D. Tomczyk

Na zajęcia Klocków Lego – programowanie uczęszczało w I półroczu ośmioro uczniów
z klasy 1a. Dzieci korzystały ze sprzętu  LEGO Education SPIKE TM Prime zestaw podstawowy dla uczniów klas 1-3. W ramach koła uczniowie stosowali myślenie obliczeniowe do rozwiązania problemu, identyfikowali głównych bohaterów historii oraz ich problem, brali udział we wspólnych konwersacjach, aby ten problem rozwiązać. Zgodnie z instrukcją zbudowali robota „Botland”, „RoboCamp”, „Huśtawkę” i „Śmigłowiec”. Z zainteresowaniem tworzyli skrypty uruchamiające programy. Uczniowie mogli dać upust swojej wyobraźni i sami projektować oraz budować własne modele, które „ożywały”  po umiejętnym ich zaprogramowaniu. Uczniowie brali udział w zajęciach systematycznie,
z zaangażowaniem i dużym  zainteresowaniem. Wykonywali przygotowane dla nich ćwiczenia, zabawy i prace. Aktywnie zabierali głos w grupie, w której czują się dobrze i bezpiecznie.

Koło ekologiczno – kulinarne – prowadzenie E. Sekrecka

Na pierwszych zajęciach omówione zostały zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu kuchennego: sokowirówka, mikser, piekarnik, tarka, nóż oraz zasady higieny pracy w kuchni. Uczniowie zapoznali się z piramidą zdrowego odżywiania się oraz produktami z upraw ekologicznych. Na kolejnych zajęciach uczniowie wykonywali pod okiem nauczyciela potrawy: soki owocowo-warzywne, zdrowe kanapki, przekąski z tortillą oraz ciasta i wieloskładnikowe surówki. Uczniowie większość czynności wykonywali samodzielnie, począwszy od przygotowywania składników, przygotowanie potrawy, posprzątanie po zajęciach. Każde zajęcia kończyły się wspólną konsumpcją przygotowanych potraw. Satysfakcjonujące jest to, że niektórzy uczniowie pokonali swoją niechęć do niektórych produktów.

Archiwa